Søg i denne blog

torsdag den 10. april 2014

Min Livslydcollager
Da jeg var lille, var der kun en TV kanal, TVRI. jeg kunne se kun flere børnefilm hver søndag. Min yndlingfilm var 'Si Unyil'. Filmen har kun blevet spillet hver formiddag. Jeg måtte se den hvis jeg var færdig med hus-arbejder. Filmen handler om en klog og fornuftig dreng med sine kammerater i daglige aktiviteter og fortælte om forskellige emner. Da filmen er en del af min memory, så faktisk kalder min datter 'Si Unyil' hvis hun laver ballade :P




jeg så også en film som hedder Little house on the prairie, hver middag. Jeg elsker den til nu, en sød og modig Laura Ingalls, har inspireret mig.



Dengang kom en privat TV kanal, som altid spillede en sang 'Don't worry be happy'. Jeg elskede den selvom jeg ikke forstod betydninger :D. Hvis jeg hørte den sang, mindes den til mit barndom.



og så elsker jeg rigtigt meget Michael Jackson sang med titlen 'Smooth Criminal'. Jeg elsker ham, når han danser. Han er sååå flooottt! Dengang prøvede jeg også at praktisere hvordan han dansede moon walker, hans beromte dans.



jeg voksede også op med Mariah Carey. Jeg kunne godt huske hendes første sang da hun havde sin debut som sanger. Hun kan skrige rigtig højt. jeg synes, hun er det bedste (y).



Da jeg gik i gymnasiet, hørte jeg ret tit i radioen Guns and Roses sang. Alle mine kammerater elskede den og hvis vi holdte en fest, altid syngede de den sang.



og den her også, en beromt Indonesisk rock-musikgruppe.



Da jeg kom her i Danmark, begynder jeg at se krimi britisk film i DR1 til nu. Den er Barnaby, midsommer morder serie. Jeg kan godt lide at gætte hvem en morder er i hver sin serie. ooo.....jeg mister altid, Øv :(



Den her sang hørte jeg fra min datter, da jeg hentede hende fra vuggestue. Det lyder faktisk godt og min datter husker lyrikken bedre end mig :)



Hvis jeg savner mit hjemland og barndom, ser jeg nogle indonesiske film. En af dem som jeg elsker, er:



og



Jeg har en ny idol, indonesisk sanger, som jeg godt kan lide rigtig meget :). Han er så nuttet :P -AFGHAN-


Ingen kommentarer:

Send en kommentar